Seo copywriting – Jak (nie) pisać?

Pisanie z pasji czy dla pieniędzy? Szybko i tanio vs dokładnie i drogo? Przed takim wyborem prędzej czy później stanie każdy autor tekstów i jego zleceniodawca. Chcesz mądrze wybrać osobę do współpracy? Seo copywriting – Jak (nie) pisać? to krótki przewodnik po najczęściej popełnianych błędach copywriterów i ludzi, którzy im zaufali. Zapraszam do lektury.

Dwie strony medalu

Nie ma nic złego w pisaniu słabych tekstów… do momentu aż ktoś ich nie kupi. Internet zalewa fala bezwartościowych artykułów. I choć brakuje im polotu, jakimś pokrętnym sposobem lądują na pierwszych pozycjach wyszukiwania.

Jak to się dzieje?

Istnieją metody pisania seo copywriting, które szybko zwiększają poczytność. Niestety w rękach niedoświadczonego copywritera, mogą przynieść  skutek odwrotny do zamierzonego. Dlatego dobrze się zastanów komu powierzasz przyszłość swojego portalu.

Teksty spod kalki

Jedna ze starych prawd głosi, że jeśli coś nie generuje zainteresowania, umiera. Być może dlatego statystyki są nową miarą sukcesu w Internecie. Staliśmy się zakładnikami liczb, które przesądzają o tym co wartościowe (opłacalne) a co nie warte naszego zachodu. W takiej presji powstają artykuły, których jedynym celem jest wygenerowanie odwiedzin.

Dobry seo copywriting opiera się na kreatywności
W pisaniu liczy się kreatywność

System, który sprawdza się w przypadku dużych marek, zupełnie nie zdaje roli w średnich i małych przedsiębiorstwach. Różnią je priorytety, cele i środki jakimi dysponują. Budowanie strony internetowej od podstaw wymaga patrzenia w szerszej perspektywie.  Każdy podejmowany ruch będzie pracował na dopiero zdobywaną pozycję marki. Dlatego nie możesz sobie pozwolić na kopiowanie czyjejś drogi i… tekstów seo copywriting.

Odwróć sytuację

Gdy siła Twojego przeciwnika opiera się na ilości (wyświetleń, odwiedzin), Ty buduj swoją na jakości. Marketing to nie przekrzykiwanie się na zatłoczonym rynku. Nowoczesny marketing polega na budowaniu relacji opartej na dzieleniu pasji, idei.

Autentyczność jest towarem deficytowym, za który jesteśmy skłonni zapłacić.

Jeśli zależy Ci na stworzeniu wysokiej jakości strony lub bloga, nie gódź się na ustępstwa. Wymagaj treści jaką chcesz widzieć, spójnej z Twoją osobą, poglądami i charakterem. W przeciwnym razie nie zbudujesz sieci kontaktów, które są kluczem do sukcesu w każdym biznesie.

Dobry seo copywriting

Czy uważasz, że Twoim największym problemem jest mało odwiedzin na stronie? Możesz to szybko zmienić, lecz pamiętaj, że łatwo zdobyta popularność bywa kapryśna. Dlatego nie traktuj jej priorytetowo.

Kto wie o Twoim biznesie więcej od Ciebie? Możesz zajmować się rzeczami dalekimi od spektakularnych (np. produkować śrubki), ale z pewnością jest w nich coś, co skłoniło Cię do poświęcenia im swojego czasu i uwagi. Podziel się tą pasją z innymi na swojej stronie.

seo copywriting wymaga dużej precyzji

Kilka słów od autorki

Niezależnie od formy większość twórców nienawidzi marketingu. Wolą skupić się na tworzeniu, wymyślaniu, występowaniu czy pisaniu. Nie mogą znieść myśli o autopromocji. To ich dzieło mówi samo za siebie.

Brzmi znajomo?

Dlatego jeśli widzisz copywritera określającego się mianem „eksperta”, wiedz że prawdopodobnie chciałby za takiego uchodzić. Dobry copywirter jest przede wszystkim dobrym słuchaczem. Wie, co ma robić, ale to zleceniodawca mówi mu jak chce to osiągnąć. Wzajemne dzielenie pasji i zrozumienie mogą przerosnąć oczekiwania i o to chodzi w dobrym copywritingu.

Najważniejsze wnioski:

  • Dobry copywriter stale się rozwija, nie osiada na laurach
  • Sukces w Internecie to dobre relacje z odwiedzającymi
  • 1 stały czytelnik jest wart więcej niż 100 przypadkowych odwiedzających

Jedna odpowiedź do “Seo copywriting – Jak (nie) pisać?”

  1. Świetny tekst pełen dobrych rad i motywacji – najważniejsze jest uwierzyć w siebie, tym zachęci się innych do wierzenia nam (i w nas 😉 )

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.